Daniëlle Hamming is bedrijfsleider van het Bosbad. Zij vertelt graag over haar werk en wat zij doet om de exploitatie rendabel en succesvol te maken.

Het weer is een bepalende factor voor het succes van een openluchtbad. Een factor die Hamming niet in de hand heeft. “Was het maar waar. Het zwembad gaat pas open als het water 16 graden is. Anders blijft het gesloten.” Wie denkt dat de klant pech heeft als het water te koud is, heeft het mis. Het antwoord van SRO is het zomerabonnement, waarmee mensen ook in de binnenbaden terechtkunnen. “De klant die het niet erg vind dat het koud is kan natuurlijk in het Bosbad blijven zwemmen. Een betere combinatie is niet denkbaar.”

Een andere mogelijkheid waarmee het Bosbad bezoekers trekt zijn de evenementen, zoals bioscoopavonden en er is discozwemmen. Hamming: “We hebben heel veel plannen om nog meer activiteiten te organiseren. Zo zou het toch prachtig zijn als we een beachparty organiseren!” Ook de naast het Bosbad gelegen Midgetgolf en het Openluchttheater bieden mogelijkheden. “We hebben vier kindervoorstellingen per seizoen. Na afloop kunnen de kinderen lekker zwemmen, ideaal natuurlijk. Zo vullen beide accommodaties elkaar perfect aan.’’

Eerste trouwpartij

In 2017 heeft het Bosbad voor het eerst een bruiloft mogen verwelkomen. Van het ja-woord tot het feest: alles vond plaats op het terrein van het Bosbad, het Openluchttheater en de horecaruimte. Het was een mooie zonnige dag, vertelt Hamming: “Fijn voor ons en voor het bruidspaar.” Voor 2018 staan nu al twee bruiloften gepland, zegt Hamming vol trots.

Vast op de kalender staat het popfestival Into the woods, dat een project op zich is. Voor dat ene weekeinde popmuziek is sprake van een ware metamorfose van het terrein. Hamming: “Je herkent het zwembad bij wijze van spreken niet meer. Op het evenement zelf komen dan in totaal 22.000 bezoekers af en die mogen uit veiligheidsoverwegingen niet het water in. Het is natuurlijk prachtig dat de accommodatie zo multifunctioneel inzetbaar is.”

Deel dit artikel

Kopieer link